Rutines diàries: un dia típic en la vida de l’Òscar

Tots seguim un orde diari, una rutina que coemnça amb com i quan ens despertem i què fem abans d’anar a dormir. Aquí us exposo el que vindria a ser una dia feiner típic meu. Evidentment, és un dia idealitzat, en quant que cap dia segurament no segueix aquesta rutina a la perfecció, sempre acaba sortint alguna cosa o altra, però diguéssim que el 90% dels dies d’entre setmana segueixen aquesta pauta en un 90%

  • 08.00h Sona el despertador. L’endarrereixo per dormir 5 mins més
  • 08.05h Torna a sonar el despertador, el paro i, ara sí, em llevo i vesteixo amb la roba que havia deixat preparada la nit anterior. Pixo.
  • 08.15h Desperto els nens i, mentre els ajudo a vestir-se, els pregunto què voldran epr esmorzar
  • 08.20h Mentre acaben de vestir-se, bec un got d’aigua, els preparo l’esmorzar, els fumo algun crit perquè vinguin “ja” a esmorzar “que si no farem tard” i els preparo el tàper amb la peça de fruita de l’esmorzar de mig matí a escola
  • 08.25h Mentre els nens esmorzen, em rento la cara i la boca, poso cremes i perfumo.
  • 08.35h Poso els plats de l’esmorzar dels nens al rentavaixelles i ens posem sabates.
  • 08.37h Petó a la D i sortim de casa. Comença el contrarrellotge per arribar a l’escola d’hora i amb els nens alegres. Durant el camí a escola els tres solem tenir converses molt interessants. Des de converses serioses de “per què la teva mare va morir” a “com es fan els nens”, a converses més lleugeres de qui corre mes depressa i si és més ràpid un tren o el Rayo McQueen.
  • 08.55h arribem a escola. Petó al Cèdric i al Quirze, abraçades, alguna conversa ràpida amb algun pare o mare. Al matí sóc bastant esquerp amb el tema xerrameca amb altres famílies.
  • 09.02h Cap a l’oficina caminant a pas força ràpid, mirant algun cop el mòbil per contstar a algun whatsapp, xat o consultar el mail. Segons el dia, escoltant l’Spotify
  • 09.20h Arribo a l’oficina. Deixo les coses, encenc l’ordinador i, si cap ànima caritativa no m’ha fet cafè, poso la cafetera (de filtre, tipus americà, no suporto els espressos). Lavabo (sóc MOLT regular). M’omplo la tassa de cafè (tassa de mig litre: n’omplo dos dits de cafè i la resta aigua tèbia) i pujo escales amunt a la meva taula
  • 09.30h Consulto mails, llista de coses a fer i tasques, i prioritzo. Normalment envio primer els mails menys importants del dia, els que consumeixen menys espai neuronal mentre espero que la cafeïna sorgeixi efecte. Aprofito també per consultar les notícies del dia.
  • 10.00h Segona tassa de cafè del dia. Miro els bancs. A partir d’aquí, i fins a les 14.00h, aniré enviant els mails més importants, fent trucades, etc, amb una mena d’increscendo en què les activitats més compelxes o que requereixen més reflexió s’esdevenen entre les 12 i les 13.30h. a la vegada, durant tot el matí, el xat està obert per parlar amb companys, proveïdors i la D.
  • 14.15h Baixo a la cuina, m’escalfo els tàpers del dinar. Dino, davant de l’ordinador. Sol ser amanida o verdures, i carn. Iogurts grecs i xoco negra 80% de postres. Normalment és quan llegeixo els blocs al Feedly o faig algun MOOC.
  • 15.00h aprox. Intento reservar-me la tarda per fer coses més pausades, sovint “internes”: pensar temes de màrqueting, mailings, activitats administratives avorrides però que cal fer, anar fent algun projecte per a algun client, etc
  • 17.47h D’una revolada, vaig al prestatge on tinc el berenar dels nens. Agafo un brick petit de suc i un pasta (per al Quirze), i un brick petit de Cacaolat i galetes (per al Cèdric), me’ls poso a la motxilla juntament amb els tàpers nets del dinar i marxo
  • 17.48h A pas quasi corrent, faig camí a recollir els nens a escola. És com un vídeojoc en què has d’anar esquivant gent pel carrer per arribar a la meta (l’escola) abans que acabi el temps.
  • 18.14h Apurant al màxim (la “guarde” de tardes acaba a les 18.15h) arribo a l’escola. Els meus, sempre solen ser els dos últims nens que hi queden, juntament amb l’A., companya de classe del Cèdric. Amb sa mare ja fotem conya cada tarda de qui ha ha sigut avui l’últim. Xerro amb les monitores i recullo el Cèdric i Quirze. El Quirze de seguida sol agafar-se la motxilla per tocar el dos. El Cèdric sol estar concentrat jugant. (Nota: l’any passat cada dia ens suplicava que volia quedar-se a “guarde” en comptes d’anar a casa a les 16h, de manera que aquest any els hi hem deixat, així ens combinem millor de fet els horaris sense necessitat de cangurs, però a canvi dinen a casa amb la D.)
  • 18.16h Els nens van berenant i jugant mentre anem cap a casa xino xano. Moment especialment relaxat
  • 18.45h Arribem a casa, em canvio, juguem una mica i els deixo mirar una mica la tele, uns 30 minuts de mitjana. La D sol estar treballant.
  • 19.30h Si la D no hi és, començo a fer el sopar i el meu dinar de l’endemà.
  • 19.45-20.00h Sopem, la D ja ha arribat. Amanida, verdures o crema de verdures, i carn o peix.
  • 20.35h El sopar acaba. Mentre la D ajuda els nens a rentar-se les dents, dutxar-se i posar-se el pijama, jo desparo taula, faig la cuina i escombro el terra.
  • 21.00h Porto els nens a dormir. Els canto una cançó. Ells de cop i volta em volen explicar tot el que no m’han volgu explicar de l’escola, els seus amics i els mestres durant la tarda o l’hora de sopar.
  • 21.20h Amb els nens teòricament dormint, em faig una infusió, m’agafo postres i ens ho mengem mentres xerrem sobre la nostra jornada, xerrem dels nens, ens expliquem anècdotes i, cap a les 22.00h, mirem una o dues sèries. És el nostre moment de descans.
  • 23.30h Faig vint minuts de meditació
  • 00.00h Rutina d’ananr a dormir: Rentar dents i cara, Listerine, labavo i dutxa. Preparo la roba de l’endemà.
  • 00.15h Al llit. Segons el dia, puc estar llegint una estona fins a les 01.00h

Nota: Els divendres, vaig a gimnàs cap a les 13.30h i dino a la tornada, cap a les 15h

Espero no haver-vos avorrit gaire!

Si algú dels qui em llegiu us hi animeu, per què no compartiu la vostra rutina diària?? 🙂

Anuncis

3 respostes a “Rutines diàries: un dia típic en la vida de l’Òscar

  1. Uola Òscar!
    quin dia més ordenat!
    jo sóc molt dolenta per a lo dels rutines i els hàbits… em costa! Jo m’alço a les 7,20h que mai són les 7,20h… la idea és sortir una hora més tard de casa… però acabo alçant-me a les 7,45h, em pego una dutxa ràpida i em vesteixo; normalment em preparo la roba el dia abans així no perdo temps pensant què posar-me, però això no ho faig sempre… Després em faig un café, poso música i prenc algo d’esmorzar… però normalment només el café perquè no tinc molt temps o no tinc directament esmorzar lalalaaa
    Em fumo un piti, això és un hàbit recent, mentres hi ha la ràdio i el cafe. Així aprofito per l’absorció de la crema de cara que m’he posat després de vestir-me.

    Em maquillo, faig el llit que ja he ventilat i marxo amb el tupper. Intento fer els tuppers diumenge, perquè així entre setmana no cuino molt i vaig més relaxada. De fet tinc varios menus fets per saber què comprar i què cuinar, i no perdre temps pensant què menjar, què comprar… a banda, menges més de tot, això si ho fes sempre seria genial, però com visc sola tampoc es gaire important, però te lleves de damunt menjar “merdes” i mals de cap. Ho recomano sobre tot a famílies jeje.

    Vaig al metro o amb la bici i arribo al treball.

    10 i pico quan la cosa està més tranquila faig un café. Migdia dino, després xarro amb algú o faig una volta o miro algo a internet. Tinc mitja hora. O aprofito per fer alguna trucada, fer blog o vore que fan per bcn esta setmana. A les 6 plego. Depen del dia tinc pilates o guitarra o altres. O faig algun cine filmo o cervesa.
    Quan torno de pilates em mola perquè torno pronte, em desmaquillo, duxo i cremes, i després pijama, sopo algo lleuger i encara tinc temps per fer series, llegir o peli, i m’encanta aquest moment d’estar a casa no molt tard i tindre temps per fer coses.

    El que més em costa és motivar-me per matinar, alçar-me d’un cop i posar-me en marxa… sóc poc metòdica la veritat.

    Besets!!!

  2. Ah! a la nit també intento escriure lo possitiu del dia i donar gràcies, i això des de que ho faig, m’ha canviat molt la perspectiva de les coses, ho recomano al cent per cent!

    1. Ei, sorry pel retard a contestar-te. Molt interessant la teva rutina! M’ha cridat especialment l’atenció tot el ritual de cremes al matí i al vespre 🙂 Potser eprquè jo sóc home i no me’n poso tantes ni em maquillo 🙂

Deixa un comentari

