Meditació: l’evolució

Vaig reprendre aquest blog, que portava abandonat des que les obligacions paternes em van sobrepassar, per poder portar una certa auto-comptabilitat sobre el meu propòsit d’adoptar nous hàbits saludables/ positius, el principal dels quals és la meditació.

Vaig iniciar-me amb l’hàbit de meditar ben poc a poquet. Mica a mica vaig anar incrementant el temps que hi dedico. Vaig fer una pausa d’un mes durant les vacances d’estiu, perquè per manca d’espai personal no tenia un lloc on poder-me asseure en calma i tranquil·litat. Però vaig continuar un cop fet aquest parèntesi com si res.

Abans d’ahir vaig arribar als 20 minuts diaris, normalment abans d’anar a dormir. No crec que, per ara, vulgui incrementar el temps. Si de cas, el que faria més endavant, és afegir-hi una segona pràctica, possiblement més curta, en una altra hora del dia.

Durant aquests mesos he començat a llegir, a interessar-me, sobre el budisme. No tant pel que fa al budisme com a religió, que és fascinant (com ho és la història del cristianisme, p ex), com pel que fa a “manual pràctic” de com meditar. Una de les coses positives del budisme és que a banda d’una fe, és un “manual d’instruccions” de com assolit el benestar mental i la transcendència. Porten 2.500 anys dient-te pas a pas com meditar, com tranquil·litzar la ment, com treure el teu potencial intern. I dient-te -a diferència d’altres sistemes de creències- que tu pots arribar a ser com buda. Imagina’t un catòlic dient que tu pots ser com Jesús o Déu i explicant-te els pasos pràctics per arribar-ho a ser! Seria excomunicat a la primera de canvi.

Estic fent un MOOC sobre meditació Budista tibetana. I llegint un llibre sobre què és el Zen i com practicar-lo. De fet, he començat a meditar d’acord amb la pràctica zen. En un altre post ho explicaré.

Anuncis

Deixa un comentari

