La importància dels intermediaris

beach-123844_1280

La setmana passada se’m van trencar els esquemes. Solia pensar que si vols fer una cosa, el millor que pots fer és fer-te-la tu mateix. Que com més graons hi ha entre jo i el resultat final, pitjor: més es difumina el resultat, més s’incrementa el cost i hi ha més interessos amb què has de tractar. I menys control tens de la situació.

Per exemple, tinc mala experiència amb dissenyadors web i vam haver d’aprendre nsoaltres mateixos com muntar una web. Només així podíem assegurar-ne el resultat que volíem, a temps (no al cap de dos anys), a baix cost i totalment sota el nsotre control: jo puc fer directament qualsevol canvi que vulgui, no em cal contractar de nou amb un dissenyador web.

Per exemple, se suposa que el menjar directe del pagès és millor, de més qualitat. L’eslògan “Sense intermediaris” guia l’increïble creixement de Casa Amatller.

Pagar algú perquè em fci de cangur o em vigili la canalla m’afegeix complicacions, perquè has de tractar bé a una persona que no fa les coses com tu vols… probablement perquè no són els seus fills i té altres prioritats.

Prefereixo llogar-me el meu pis jo directament, perquè em permet escrutinar millor els possibles llogaters i negociar-hi millor el lloguer, a la vegada que puc donar-li un tracte directe al llogater. Sap que pot contactar amb mi per qualsevol problema.

Però de vegades cal posar-hi algú per entremig per salut mental

Com deia la setmana passada se’m van trencar els esquemes. Vaig veure la llum. Va ser un d’aquests “moments ahà”.

El meu pis que tinc llogat té un problema d’humitats: La apret del bany regalima aigua, vessa pel fals sostre del bany i la paret (que a més és la paret mestra) està xopa. Pintura bufada, regalims d’aigua, florit… Un cromo. Semblava que el problema era meu, alguna tuberia trencada per dintre de la paret.

Portava uns dies ple d’ansietat per haver de tractar amb el llogater, fer-ho arreglar… Uns tres dies d’angoixa permanent, malsons i despertar-me a la nit amb suor freda pensant en les conseqüències (en el pitjor dels malsons la paret mestra estava tan humida que tot l’edifici s’enfosava i jo acabava a la presó).

Hi vaig fer anar un paleta, que em va confirmar que el problema venia del pis de dalt: el wàter del pis de dalt regalima aigua cada cop que tiren la cadena. Al sentir-ho, se’m va obrir el cel i van sortir cantant els ocellets “al.leluia!”. Ara el problema ja no era meu! És més, ara li podia dir al meu paleta que coordinés amb la propietària de dalt per fer-ho arreglar!

Jo em podia apartar del mig del merder i fer-ne responsable altra gent! Gent que, com que no és el seu problema sinó la seva feina, m’ho resolen professionalment però sense perdre-hi el son.

Tinc algú que m’ho coordina i que em manté informat dels progressos. Ara puc dormir a la nit!

Aquesta setmana, he après el valor dels intermediaris. Benvinguts siguin. I he decidit que en endavant passaré la gestió del pis a un administrador: que tracti amb els llogaters i els seus problemes, em cobri la seva comissió i m’ingressi al meu compte el lloguer cada mes.

Anuncis

Una resposta a “La importància dels intermediaris

Deixa un comentari

