Actes de bondat

El MOOC que estic fent sobre resiliència aconsellava en la lliçó d’aquesta setmana pensar en actes de bondat. Una forma de participar en activitats que generen emocions positives i, de resultes, anar guanyant en resiliència és duent a terme actes de bondat de forma premeditada.

Recomana fer llista dels actes de bondat que hem fet envers els altres, i dels que hem rebut d’altres persones.

Trobo altament complicat fer coses positives pels altres i apreciar allò que els altres fan de bo envers jo. De totes maneres, em poso a pensar en aquests últims set dies i veiam què surt:

Actes de bondat envers els altres

És evident que faig el bé cap a molta gent, però en la majoria de casos considero que no es tracta de res d’especial, sinó de la meva obligació com a pare, marit, fill, nét, amic o ciutadà. Per tant, intento pensar en coses bones no rutinàries i fetes premeditadament.

  1. Han hagut d’operar a corre-cuita un amic. Oferir-me per ajudar-los amb els fills i dir-li que el primer és recuperar-se, que deixi les obligacions en segon terme

No se m’acut res més. Clarament he de millorar en aqust aspecte. O bé sóc una persona massa egoïsta i no acostumo a fer res pels altres -i crec q és cert- o bé no sóc capaç d’apreciar allò de bo que faig pels altres -que també pot ser. En tot cas, hi tinc feina per fer. A veure com evoluciona la cosa de cara a la setmana vinent…

Actes de bondat dels altres envers jo

  1. El pare de la Maria Rosa ens ha donat cireres i un bull negre
  2. Un company no em posa pegues un dia que he de plegar abans per temes de logística familiar i li demano si es pot quedar “de guàrdia” a l’oficina, precisament un dia que em tocava a mi
  3. Avui els meus fills em donen el seu minion, que és el seu peluix preferit, perquè em faci companyia a l’oficina mentre treballo

El meu objectiu és arribar a poder enumerar 5 actes en cada categoria. He de posar-me les piles en fer premeditadament coses bones pels altres, i en apreciar el que la gent fa per a mi.

Deixa un comentari

