Expectatives sobre la meva rutina de meditar

Ara fa una setmana que he començat amb la rutina de meditar. I cada cop que hi penso, em vénen unes idees al cap sobre què estic fent, per què em serveix, què assoliré, etc. Com amb qualsevol cosa de la vida, se’m munta una mena de “pel.li mental”. Procedeixo a detallar-la:

  • Per una banda, em veig assolint la pau, harmonia i l’estabilitat. Em veig om una mena de buda de metre noranta-tres 😉
  • Veig la meditació com la forma de desfer-me de l’ansietat: deixar-me d’esgarrapar i mossegar les ungles, de dependre de la xocolata negra per calmar-me
  • Em veig orgullós de mi mateix per haver incorporat una cosa TAN beneficiosa a la meva vida. I per ser TAN constant i xupiguais
  • Em veig orgullós de mi mateix per estar fent una cosa tan ben considerada: qui no vol meditar? Qui no vol assolir la pau espiritual?

Com a conclusions, crec que aquesta mena de pel.li mental em pot ajudar a assolir l’objectiu d’incoporar l’hàbit de la meditació al meu dia a dia, però a la vegada em pot crear falses expextatives: eliminar l’ansietat, ser el més xupiguais del barri, reforçar el meu ego…

Al llarg del temps valdrà la pena veure

  1. Si en algun moment tinc un ‘baixon’ i trenco l’hàbit, aquesta pel.li mental juga a favor meu o en contra, al contraposar les expectatives creades amb la realitat (“joder tio, ja has tornat a fracassar, tan bé que anaves, és que ni això no pots aconseguir“)
  2. Realment meditar es convertirà en una font d’orgull i d’admiració, o serà com una cosa bona més, om raspatllar-se les dents, que no crec que a ningú li facin un monument per fer anar el Braun Oral B abans d’anar a dormir…
  3. Quins efectes secundaris beneficiosos m’acaba aportant i com contrasten amb les expectatives creades
Anuncis

Deixa un comentari

