Registre setmanal de gratitud

Estic fent un MOOC a Edx que es diu “Becoming a resilient person“. Em va cridar l’atenció perquè penso que sóc una persona que m’ofego en un got d’aigua més sovint del que voldria i una de les coses que he de millorar és la resiliència: és a dir, prosperar i créixer en les dificultats.

Cada setmana el curs aporta una clau nova per augmentar la resiliència i et posa deures. Aquesta setmana anava de focalitzar l’atenció en el positiu i practicar al gratitud. Sí, a mi sentir això també em sembla palla mental, anada de bola, americanada, psicologia barata, etc. Però l’explicació m’ha convençut i, si estic fent el curs, no puc prejutjar i, al menys, li he de donar el benefici del dubte al que proposen.

I una de les bones pràctiques que proposen és fer un diari o registre setmanal de gratitud: cada setmana, enumerar 5 coses per les que estàs agraït i pensar per què els estàs agraït i que passaria si no t’haguessin passat, si no haguessin estat a la teva vida.

Bé, som-hi doncs:

  1. El Whatsapp: Abans d’aprendre la funció de silenciar, em desesperava, perquè el grup de la classe del meu fill gran semblen cotorres. Però a la vegada, el whatsapp és pràcitc, fàcil, permet expressar emocions gràcies als emojis i, sovint, és preferible a les trucades de veu, al mail i, evidentment, als desfasadíssims SMSs. Si no tingués whatsapp, no podria mantenir comunicacions actives, xerrar amb gent i, a la vegada, gastar-hi menys energia i temps que parlant per telèfon
  2. Els meus fills: D’ells i amb ells aprenc cada dia què és l’amor incondicional. Gràcies a ells aprenc paciència, aprenc a dirigir equips i psicologia humana (el millor aprenentatge per dirigir una empresa o tractar amb clients és ser pare. Sens dubte). Sense ells hi hauria un buit immens a la meva vida. I, el pitjor de tot, segurament no sabria ni que hi seria, aquest buit. Ells són l’amor i, amb ells, sóc amor.
  3. La xocolata negra: Em costaria estar calmat, evitar anar picant menjar escombraria i vèncer l’ansietat sense la meva dosi diària de xocolata negra 80-85%
  4. El Dir: Amb un parell d’interrpcions, sóc soci dels gimnassos Dir des del 2003. Últimament estan passant per evidents dificultats econòmiques i competència de noves cadenes de baix cost, però tot i això la gamma de serveis que hi rebo i la qualitat de vida que em permeten és inigualable, sobretot pel preu que pago. Si no hi fossin, o bé aniria a alguna altra cadena de gamma alta 4 vegades més cara, o a algun gimnàs municipal, tmabé més car del que pago, però amb molt pitjors instal·lacions i serveis. El Dir em permet fer salut, cuidar el cos, relaxar-me… Amb poso fort amb peses i musculació. El ioga em va súper bé per l’esquena. I quan estic una mica xof o una mica malalt a l’hivern, res millor que la sauna humida!
  5. Els meus companys a la feina: Perquè és difícil estar envoltat d’un equip de persones amb les quals confies, hi tens bon rotllo, t’hi avens, treballen bé, hi ha respecte mutu i tenen una alta qualitat humana. Perxò mai no he volgut treballar per cap gran empresa, i perxò valoro molt poder tenir autonomia i capacitat de decidir amb qui vols treballar. Digues-n’hi ser empresari, free lance, emprenedor, autònom, etc
Anuncis

2 respostes a “Registre setmanal de gratitud

  1. Hola! i bon dia!
    jo també vull crear l’hàbit de donar les gràcies per ser una mica més possitiva, la veritat que algún dia ho faig i altres no… la idea era escriure tres coses cada dia per les que donar les gràcies, però veig que potser en lloc de fer-ho cada dia és millor un cop a la setmana! m’apunto!
    el que si he notat és que sóc més agraïda, al tindre-ho més present dic moltes més vegades al dia gràcies, i mola!! em senta molt bé i penso que als demés també;

    el que has escrit dels fills és molt bonic!! 🙂

  2. Bieeen! Estic content que t’hi apuntis: Així ens anem motivant l’un/a a l’altre/a per seguir fent la llista de gratitud. Una abraçada!

Deixa un comentari

