Creant hàbits: meditar

Sóc seguidor d’un blog que es diu Zen Habits. L’autor explica com simplificar la vida i com assolir la pau amb un mateix i portar la vida que vols/ et mereixes/ necessites. Simplicitat i zen amb un gir occidental. No està mal. Fa uns mesos l’autor del blog, el Leo Babauta, va autopublicar-se un llibre a Kickstarter, i hi vaig col.laborar.

Zen Habits – Mastering the Art of Change” està editat amb enorme cura per explicar, pas a pas, com crear a la teva vida els canvis que hi desitges pas a pas, mitjançant l’ús de rutines i de la constància.

Una de les coses que jo vull fer i mai no trobo el temps per fer és meditar. Lluny queden els dies en què anava a retirs de Vipassana o feia relaxacions amb visualitzacions cada vespre.

Aleshores, seguint la metodologia del llibre, estic treballant per incorporar l’hàbit de la meditació de nou a la meva vida: asseure’m amb l’equena recta, tancar els ulls, i concentrar l’atenció en la respiració, en l’aire que entra, i l’aire que surt.

De moment, durant tres mintus al dia, en havent dinat.

Un dels passos que el Leo Babauta recomana en el llibre és crear un compromís públic, de forma que hagis de passar coptes davant el teu entorn si falles, si no fas el que t’has proposat. Diu que hi afegeix motivació.

Doncs fem-ho: em comprometo a meditar cada dia després de dinar durant tres minuts.

Anuncis

3 respostes a “Creant hàbits: meditar

  1. Holaaaa! m’ha agradat molt aquest post, en l’últim any he llegit molt sobre minimalisme, simplificar la teva vida, ser més productiu, etc… I m’ha fet gràcia que citessis a Leo Babauta perquè en alguns dels blogs que segueixo (els que més són ValeDeOro i Vida en positivo) l’han citat. De fet estic acabant el llibre d’ell que es diu “La gran destreza. Cómo dominar el arte del desapego” i em pareix super interesant. Crec que el vaig descarregar del blog “No quiero otro pijama”. Parla sobre tot de les expectatives que tenim amb nosaltres mateixos, en els demés, etc. Està molt bé.
    Bueno, ànims amb el repte, segur que l’aconsegueixes (són 21 díes diuen)!!!! Ens llegim!!!!

    1. Gràcies! La ValeDeOro la conec del 2009-10, quan jo començava també amb el tema del minimalisme. De fet, crec que va ser a través d’ella que cap a aquella època vaig arribar al Leo Babauta 🙂
      Ja t’aniré explicant com vaig amb el repte. Desitja’m sort!!!

Deixa un comentari

