Quan tot semblava dat i beneït…

(Fotos de l’Església de St. Oleguer d’aquí i del Pabelló Municipal d’Esports d’aquí)

Divendres va ser el dia que tot el nostre planning va canviar.

Fins a aquell moment, el nostre pla era quedar-nos temporalment al pis del Xavier, donar-los temps perquè pintessin el nostre pis nou i l’acabessin de condicionar i, a primers de desembre, mudar-nos-hi. De fet ja havíem deixat tots els mobles al mig del menjador, tapats amb uns plàstics, a l’espera que ens donessin les claus i ja hi poguéssim entrar a viure.

Dijous a la Maria Rosa se li va ocórrer, com que havia de sortir a fer gestions, d’acostar-se a les companyies de llum, gas i aigua a preguntar quins tràmits havíem de fer per fer el canvi de nom dels rebut.

Divendres al matí em va trucar a l’oficina: no s’ha de canviar de nom (que és el que ens havien dit), sinó que s’ha de donar tot d’alta, amb tot el que implica:

– L’alta de l’aigua costa 135€

– Perquè et donin la llum primer un tècnic certificat ha d’emetre un “butlletí” certificant que la instal.lació elèctrica està en condicions. I costa uns 100€. Després, paga a Fecsa-Endesa perquè et posin un comptador nou: 95€

– Amb el gas tres quarts del mateix: un tècnic dels autoritzats ha de certificar que les tuberies estan OK (paga 100€!) i després has de tramitar l’alta d’un comptador nou: 195€. Amb l’afegitó que perquè t’instal.lin el comptador del gas tarden entre 3 i quatre setmanes.

En resum. De cop i volta, anar a viure al pis nou s’havia convertit en un mal son: 600€ per donar d’alta els subministraments + un mes eprdut que no hi podem viure perquè no podríem dutxar-nos o cuinar.

De conya!

Truco a l’administradora de finques i em diu que efectivament. Que així és. I la propietat no s’avé a negociar.

Parlem amb la Dawn i ens posem d’acord: “mira, us donem tres alternatives: o bé ens ho tramiteu tot vosaltres i firmem el contracte un cop els subministraments estiguin d’alta, o bé la propietat ens dóna dos o tres mesos gratis, o bé no ens mudem. Per sort hi ha una crisi i Sabadell està ple de pisos buits i nous de trinca. Vosaltres mateixos.”

No van afluixar.

Ahir vam llogar un traster per deixar-hi tots els mobles. (Donaria per un altre post: això dels trasters són una bona solució! Estan bastant bé de preu!)

Avui hem recollit tots els mobles que teníem al pis i cap al traster.

Hem decidit que ens quedarem a viure, al menys durant un any, a casa del meu pare (té un pis buit de 130m2). Durant aquest temps estalviarem pasta per un tubo. No és la millor zona de la ciutat, però el Cèdric encara no ha d’anar a escola, no passa res. I mentrestant, el meu pis de BCN el tinc llogat.

Ara, el pis del Xavier estava bruuuuut! Ens vam passar tot el cap de setmana llençant trastos i netejant. Porto ahir i avui cruixit del mal que em fan les agulletes. I el que encara ens queda per endreçar!!!!!

(Les fotos que podeu veure al capdemunt són les vistes que tinc des del balcó de casa a Sol i Padrís, Sabadell)

Anuncis

14 respostes a “Quan tot semblava dat i beneït…

  1. Ostres, què car!!!Em sembla increîble que hages de donar dalta tantes coses només per mudar-te, com pot ser? Sona molt extrany… Almenys bé que teniu el pis del teu pare! Ànim!

    1. Sí, és estranyíssim, perquè normalment quan llogues un pis te’l donen amb els serveis d’alta,només cal fer-ne el canvi de nom.

      Es veu que aquesta empresa té aquesta política i són inamovibles. Doncs pitjor per ells, tu!

      Gràcies!!!

  2. ÓScar, el meu nóvio té llogat un pis (el seu pare, millor dit) i de fet havia de donar d’alta l’aigüa i la llum i tots els gastos anaren al compte del meu sogre, ell va pagar tot i la xica que llogava només el lloguer i ja està.

    1. Patrícia: és que és lo normal!!! Jo també tinc el meu pis llogat i he sigut jo qui m’he encarregt de fer els canvis de nom!!!

      Una abraçada!

  3. Ostres tu! quin mal rotllo… la veritat és que si hi ha lloguers on t’ho has de donar d’alta tu (la meva companya de feina ho va haver de fer ella i va ser un mal de cap constant, a més d’haver de deixar anar la pasta… crec que era perquè era un pis nou). Jo en això veus, cap problema, només va ser fer el canvi de nom, que a més ho va fer la immobiliària (per algo els pagues, no?) i ho va fer davant meu després de signar… així que no em vaig haver de preocupar de res. Bueno, com a mínim tens l’alternativa… i mira, a grans mals grans remeis… podreu estalviar i el pis és mooollt gran… podeu jugar a fet i amagar i tot amb tants metres quadrats… je je… una abraçada ben forta!!!

  4. Sol i Padrís??!! Ho conec de quan treballava per la zona. És molt cèntric!!! D’altra banda, no puc fer altra cosa que dona-te la raó en tot. De fet, em sorprèn que la gent no es queixi d’una de les coses més indignants d’aquest país: els preus de lloguers, habitatges i subministres!

  5. Doncs hi ha força pisos que ja avisen que has de donar d’alta els serveis. Nosaltres quan vam anar al nostre també ho vam haver de fer, també era una pasta però no ens demanaven tants certificats.
    M’estranya que, a banda de pagar l’alta, us demanin aquests comprovants, sent un pis força nou.

    Ara ja ho sabreu per la pròxima vegada! Molts amos donen de baixa els serveis quan fa temps que no lloguen el pis, perquè el que sol ser més habitual és que es faci el canvi de nom i ja està.

    En fi, almenys teniu un pla B collonut no?

    1. Doncs sí, es veu que la companyia elèctrica i del gas et demanen certificats que les instal.lacions estan correctes abans de donar-te d’alta.

      Sí, de moment el pla B no està mal! hahaha al menys estalviarem hahaha

      Una abraçada!

Deixa un comentari

