Transgènics no, gràcies

La imatge és d’aquí

Fa poc la UE ha aprovat noves espècies transgèniques perquè es puguin cultivar a Europa, trencant així una moratòria de 12 anys. Fins ara només n’hi havia algunes poques d’aprovades, i la majoria de països les tenen vedades… la gran excepció és Espanya, on es conreua el 90% del blat de moro transgènic europeu 😦

El 60% dels europeus estem en contra dels transgènics. Estan en mans de quatre grans empreses (Monsanto et alt) i falta demostrar-ne la inoqüïtat… és més, tots els estudis fets a llarg termini demostren, tot el contrari del que n’afirmen els defensors, que els transgènics alteren el sisteme immune humà, trastoquen l’ecosistema, ho contaminen tot

Tampoc no s’ha demostrat que calgui conreuar patates amb copyright i drets d’autor: més productives? Però si cada any Europa llença menjar! Més resistents a les plagues? Deu ser comprant els adobs i químics patentats per Monsanto i companyia…!

La meva opinió personal és que, tot al contrari del que afirmen els proponents dels trangènics i la industrialització desmesurada del menjar, cal tendir cap a eliminar els fertilitzants químics, substituir els insecticides que ho empastifen tot per mètodes naturals de control de plagues (s’han demostrat més barats i eficients)… Cal rehumanitzar l’agricultura.

Com fer-ho? Dins de les meves mesures, m’he proposat: Menjar menys (quant de menjar escombraria comprem per calmar l’ansietat?), menjar millor, plantar el meu hortet i tendir als remeis naturals.

El nostre cos està fet del que mengem. Si mengem merda en què ens convertim?

No és d’estranyar que les malalties immunes (càncer entre elles) i les al.lèrgies vagin en augment!

Si voleu signar una petició popular contra els transgènics, podeu fer-ho aquí. Calen un milió de signatures. jo ja he firmat! (odio aquest tipus de coses, però és per a una bona causa)

Anuncis

7 respostes a “Transgènics no, gràcies

  1. Jo també estic en contra dels transgènics però la pregunta és quan anem al supermercat com sabem quins aliments estàn cultivats així?? Perque jo lo de la etiqueta verda no m’ho crec. Suposo que la millor solució per saber el que ens mengem és com tu dius plantar un hort propi…encara que jo a Suècia ho tinc un poc fotut… kram

  2. Jo ara que m’he hagut de passar a la soja estava inquieta, perquè sembla que tot és transgènic… se suposa que m’he de creure l’etiqueta, que diu que no. Però és lamentable que siguem el lloc que més permet cultivar-ne. Realment el millor és comprar els productes (tot: carn, peix, verdura, fruita, ous) de proximitat, no només per la qualitat sinó perquè sàpigues on va el benefici. Però ens ho posen bastant difícil, sobretot a les ciutats..,

  3. Alporla i Irene:

    Ara mateix, segons la normativa UE, els transgènics estan prohibits per al consum humà. No obstant, es generen 3 problemes:

    1-
    El problema és que no ho estan, de prohibits, per al pinso animal. Ergo, els animals s’inflen de trangènics que metabolitzen i nosaltres acabem consumint indirectament a través de la seva carn/ llet.

    2-
    El segon problema és en les cremes i cosmètics. De nou, estan prohibits els trangènics per al consum humà… però qui diu que les isoflavones de soja de la teva crema antiedat no provénen de transgènics?
    Els components dels transgènics que absorbeixes a través de la pell acaben entrant al teu organisme

    3-
    El tercer problema és la contaminació transgènica. Per exemple, el pagès A conreua blat transgènic. Just al costat seu, el pagès B, conreua blat normal. Però qui diu que, quan bufa el vent, pol.len del blat del pagès A no va a parar al del pagès B? Al final, fins i tot els conreus no transgènics acaben sent contaminats.
    Per això és important que enlloc no se’n conreui…

  4. Dedueixo pel post i els vostres comentaris, que no us agraden els productes transgènics. A mi m’encanten. Cada dia me’n foto 4 o 5 i estic com una rosa, tu 🙂

Deixa un comentari

