Pilates

Imatge treta d’aquí

Amb la Dawn anem al gimnàs 4 cops per setmana. Un cop fèiem ioga junts, el dilluns, i la resta ella sol nedar i jo faig peses i corro.

Com que dilluns va ser la nevada i vam escaquejar-nos del ioga de les 19.15, ahir vam decidir, per compensar, fer el que crèiem que seria una classe similar: “Pilates Plus”.

Però un colló similar!!! Però és mooolt més dura!

El Pilates treballa la força muscular en la fase excèntrica. O sigui, quan estires els músculs. És la diferència amb els entrenaments de força amb peses, que treballen la força muscular quan “comprimeixes” el múscul, ja que la idea és donar-li més volum.

El Pilates el que busca, per contra, és donar-li més força però sense tant de volum, creant esbeltesa i flexibilitat. És la figura dels ballerins (contraposada amb la dels culturistes, diguéssim). Estan forts, però és una força funcional.

Es basa en el que en diu el “core” o centre energètic: la part interna de l’abdomen, el múscul que subjecta les vísceres. Segons Pilates, si aquest múscul està fort i treballat, tota la resta del cos ho estarà.

Ahir, doncs, durant una hora, vam fer tot d’exercicis per enfortir el “core” abdominal, les cames, els braços i, tmabé, per treballar la postura de l’esquena.

El monitor també va fer molt d’èmfasi en l’esquena: exericis per allargar-la, donar-li més flexibilitat, correcció postural…

Algun cop havia vist una classe de Pilates mentre m’esperava que acabés per entrar a uns steps o ioga, i sempre m’havia pensat que eren com estiraments per a iaies. Ni molt menys!!!!!!

Les meves cares de patiment van ser èpiques!

És duríssim! Déu meu quin mal!

Em va demostrar que estic en baixa forma.

Amb la Dawn ens ho vam passar molt bé, a banda que el monitor va estar molt per ella, en tot moment dient-li com adaptar els moviments a l’embaràs.

Un altre punt a favor del Pilates Plus és que la classe de ioga dels dilluns està sobresaturada. Amb més de 100 persones, literalment, si arribes dels últims, no hi tens lloc. En canvi, el pilates d’ahir a les 18.45 devíem ser uns 15 i estàvem tots la mar d’amples.

Total, que hem deixat el ioga pel pilates.

Nota: Joseph Pilates va inventar el seu mètode, que consta de tota una sèrie d’exercics per fer al terra i en uns aparells específics. Aquests últims, els famosos “Cadillac”, etc, requereixen tenir un entrenador personal, ja que, es veu, s’han de fer de forma personalitzada. La classe de Pilates Plus es basa en fer, doncs, únicament, els exercicis de terra.

Anuncis

4 respostes a “Pilates

  1. Em sembla molt bé! El pilates l’he probat i com tu dius és molt dur! Ara que he llegit el teu post i que aneu 4 vegades per setmana m’ha entrat mal de conciència, he d’anar més!!!! …

  2. Alicia: Hehehehe Home, és que a mi el gimnàs m’encanta, i a ella li va bé per agafar to i per l’embaràs!

    Tu quines activitats hi sols fer?

  3. Aaaah jo sóc híper fan dels steps!!! Pregunta-li a la Dawn, que em passo el dia ballant steps per casa hahaha

    Em sembla que al “Blow” al meu gym n’hi diuen “Body Balance”… La qüestió es trobar algun nom atractiu… i en anglès hahaha

Deixa un comentari

