Nom complet

Imatge treta d’aquí

Amb la Dawn vam decidir que el Cèdric tindria un nom català i un altre de xinès. Serà fill de dues cultures, la catalana/occidental i la hongkonguesa/xinesa i, per tant, volíem que el seu nom respectés els seus dos llegats culturals. Serà feina seva fer-ne una síntesi amb la nostra educació i les seves vivències i experiències.

El nom català que vam triar, com sabeu, és Cèdric.

Per a nen jo volia un nom medieval, de l’estil de Jofre, Arnau, Guifré… Un dia, mirant un llibre de noms, ens vam topar amb “Cèdric”, que deia que era un nom medieval francès, i ens va agradar. Però ara, buscant a la Wikipèdia, resulta que Cèdric ni és medieval ni és francès: és inventat al s.XIX per l’escriptor anglès Walter Scott per a un personatge de la novel.la Ivanhoe. Es veu que el nom està basat en un de gaèlic que vol dir ” estimat”. M’encanta que el meu filles digui estimat!

El seu nom xinès serà 領靖, que en alfabet occidental s’escriuria Ling Zing i que vol dir “líder pacífic” o “líder calmat”. Tot ve de la il.luminació que vaig tenir un dia que el meu fill/a seria un/a líder mundial. I amb la Dawn ens vam posar a buscar-li un nom concordant.

Per tant, el nom complet del meu fill serà Cèdric Ling Zing Visús Chan. Toma ya! Pobrissó quan hagi de fer tràmits oficials, però a nosaltres els seus noms ens encanten!

11 respostes a “Nom complet

  1. El nom original sí que és!!!! Cèdric m’agrada molt i el significat del nom xinès també. En quant a com es pronuncies ja m’ho diràs quan ens veiem.
    Sí, Òscar, canvio de treball! És que a l’ajuntament on estic ara no tinc contracte fixe, i encara que m’havien allargat fins a december ho passe molt malamnent pensant en el futur. Ara comencaré en una consultoria privada en un contracte fixe. Semble un treball molt interessant, però crec que hauré de posar-me les piles perque va ser molt informació al curs i de la meitat ja no m’enrecorde… Estic un poc estressada! Una abracada!

  2. Consultora! Hehe hauràs de treballar més hores que un rellotge, oi? Però segur que si ho has triat és perquè, a banda que és contracte fix, la feina t’agradarà, oi? En fi, moltíssimes felicitats!!!!
    Per a quin tipus de clients treballareu?

  3. Em canvio per 3 raons: és contracte fix, el tinc al costat de casa (15 minuts caminant) i perque tinca ganes de adependre coses noves. A l’ajuntament estic molt bé, es tot moooolllt relajat però m’avellís desenvolupar-me més. Està clar que treballaré més que a l’ajuntament, però ho tenen prou controlat per a que la gent treballe de 8 a 16. I si treballes més del compte ho pots treure un altre dia en hores lliures, aixís és que està bé. L’empresa es diu Digpro: http://www.digpro.com/ En fi, espere que sigue per a millor! Per cert, a on treballes tú? Pot ser m’ho has dit però no m’enrecordo!

  4. Hola ex-funcionària! 😀
    Pinta xula, la teva feina. I si pots aprendre més, i a sobre al costat de casa, és perfecte!!
    Jo treballo a TotemGuard (www.totemguard.com). Sobre tot venem software per a departaments d’informàtica/ sistemes d’empreses grans i mitjanes. És software per a dur el suport tècnic, la gestió d’incidències o el control dels actius (hardware i software) de l’empresa. Treballem molt amb administració pública.
    Ah, i últimament el que està creixent molt és software per controlar les aules d’informàtica d’escoles, instituts i universitats.
    La vam muntar ara ja fa 8 anys amb dos socis més i som 7 persones.
    (Quin rotllo que t’he fotut, eh!)

  5. Alicia: Correcte, sóc periodista de formació, però a mitja carrera me’n vaig “desenganyar” i vaig decidir que no volia exercir com a tal, de manera que em vaig anar buscant la vida hehe. Vam estudiar plegats amb l’Àlex, la Irene, l’Ester i d’altres que, encara, a dia d’avui, seguim sent amics! La meitat dels meus millors amics són de la carrera (l’altra meitat de l’institut). De fet, a vegades penso que l’únic de bo que en vaig treure de periodisme van ser els amics hehehe!!

    Aniwiki: Gràcies! A vore quan ens veiem amb vos!!! 🙂

  6. I a casa, com li direu? Tu Cèdric i la Dawn Ling Zing? o tots dos Cèdric? A mi no és un nom que m’entusiasmi, tot i que trobo molt bonic que vulgui dir estimat. És curiós, que posem noms sense pensar què volen dir. Jo vaig fer honor al meu, que significa “pau”, i vaig ser una nena molt pacífica 🙂

Deixa un comentari

