Idiomes

Dilluns vinent la Dawn comença a estudiar castellà a l’Escola Oficial de Drassanes. Serà de dilluns a dijous, dues hores al dia, de 10-12. Ha tingut sort de poder-hi entrar i l’Ester ens ha ajudat moltíssim, perquè la matriculació era ahir a les 9 del matí… i nosaltres érem encara a Berlín.

Gràcies Ester!

Per part meva, aquest mes també començo classes d’alemany al Goethe Institut. Dimarts de la setmana que ve tinc la prova de nivell i l’endemà la matrícula. És carillo, però en tinc moltes moltes ganes.

Havia deixat el japonès i em plantejava estudiar-ne de nou, o ccomençar amb el xinès, però la Dawn, la meva “pepita grilla” particular, em va convèncer:

– Òscar, no siguis estúpid. Eh que havies estudiat 6 o 7 anys d’alemany? Doncs torna a estudiar-ne i al menys treute’n un títol. Quin nivell creus que tens, ara?

– Home, fa molts anys que no estudio alemany i que no l’he fet servir per a res… Pel que he vist en test per internet, hauria d’estudiar nivell mig. Suposo que em podria treure el títol de nivell mig.

– No. Si ho fas, posa-t’hi de debò. No et quedis a mitges tintes. Vull que tinguis el títol més alt. Quant creus que pots tardar?

– No sé, uns dos o tres anys.

– Doncs val.

Doncs això. Aquesta és l’intenció: ser capaç d’entendre pel.lis en alemany, llegir novel.les en alemany, etc.

Anuncis

5 respostes a “Idiomes

  1. Que xules les xancletes alemanyes! Me n’alegro que la Dawn s’hi posi, a més a l’EOI se sentirà com a casa, l’altre dia feien les proves de nivell de castellà i a la cua eren tot asiàtics, brutal. I tu al Goethe, nivellarro no? Auf Wiedersehen!

  2. Hahahaha doncs una dels asiàtics era ella 🙂
    DE fet vam tenir molta sort, perquè tots els asiàtics (xinesos no hongkonguesos en la gran majoria) foten trampes per tenir més possibilitats en el sorteig inicial per al test de nivell: fan la preinscripció per partida doble: primer amb le seu passaport xinès, i després amb el seu DNI/NIE.
    Fatal!! Colla de tramposos!!!

  3. És guai tot això dels idiomes, a més et fa sentir-te molt bé 🙂
    Per cert, conec un amic que voldria començar japonés, tu que li aconselles? Merci Beaucoup 😉

  4. Aniwiki: Li aconsello que en faci, perquè no costa tan d’aprendre: la gramàtica és senzilla i els sons són com els castellans. Això sí: per experiència: que ho faci en una acadèmia on li puguin garantir continuïtat i qualitat del professorat, i amb profes nadius, res de gent d’aquí “que parlin japonès perfecte”.
    T’ho dic perquè m’hi he trobat i, si no estàs en una acadèmia, hi ha molt japo que va i ve i et pots trobar que al cap de quatre mesos et deixen tirat. I si el profe no és nadiu, senzillament no és el mateix.
    En fi, aquests són els meus consells. Però, sobretot, que s’hi llenci, que n’aprengui, que és molt divertit!!!!!!!

    Severí: Sí, es que si no estudio ni faig res intel.lectualment estimulant, em trobo com atontat i atrofiat: feina, gimnàs, tele, internet, novel.les… Em manquen desafiaments mentals 🙂

Deixa un comentari

