Espanya em roba més de 500€ al mes

O sigui, més de 6.000€ l’any. El meu compte d’estalvis agrairia molt que m’ho deixés de robar, de debò!

El Cercle Català de Negocis han fet el que n’hi diuen la “calculadora de la nòmina catalana“: una forma molt gràfica de mostrar quant pagues cada mes en impostos que se’n va a Espanya i no torna en forma de serveis.

L’espoli fiscal que patim els catalans, segons les estimacions més conservadores, és de 22.000 milions d’€ l’any, un 9,8% del PIB català.

Des del Cercle Català de Negocis afirmen que si fóssim independents, aquests diners que ens roben cada mes podrien ser-nos retornats en forma de:

– Rebaixa d’impostos que augmentaria la renda disponible

– Millora dels serveis i infaestructures públics

Ara mateix Catalunya som un país com Dinamarca, amb els impostos de França i els serveis de Rumania (ui no, que la Renfe rumanesa funciona més puntual, segur!).

Vist com està el pati, amb la polèmica de l’Estatut i tot plegat, convindria que Espanya i Catalunya ens separéssim amistosament, com en el seu dia van fer Txèquia i Eslovàquia, o Suècia i Noruega. Els catalans podríem respirar tranquils!

I tu, vols saber quant hi guanyaries, si no fóssim espanyols? Pots mirar-ho aquí

Anuncis

8 respostes a “Espanya em roba més de 500€ al mes

  1. El meu espoli mensual particular es de uns 170 euros!!

    Ara, el que no entenc és com redimonis es milloren els serveis i les infraestructures abaixant els impostos. D’on treuries el que deixaries d’ingressar via impostos? O rebaixaries els directes, els que depenen de la renda, i apujaries els directes, que són per tothom igual independentment del que cobra?

    Una abraçada!

  2. Ei Àlex!1 Estic súper content que em visitis! 😀

    El problema és qeu ara bona part dels diners que paguem en impostos no els aprofitem. Se’n van a construir línies de tren a Madrid, suposo…

    El que vol reflectir aquesta “calculadora de la nòmina catalana” és que podríem gaudir dels mateixos serveis i prestacions que ara pagant 170€ menys al mes.

    Quan siguem independents, epr tant, un bon debat serà: i ara què en fem dels diners que sobren? Rebaixem impostos? Augmentem els serveis públics?

    Imagina’t si pagant el mateix que ara, les jubilats poguessin cobrar més pensió, hi haguesin més guarderies públiques, els trens anessin millor…

  3. Molt interessant Òscar!

    Et veig molt possat en el tema independència. Estaria bé que es fera un referèndum i que és votara si o no a la indepència de Catalunya, si surtira majoritàriament un Sí, doncs fer la separació amistosament. Estaria just, penso jo…

    Crec que si jo visquera a Catalunya i guanyara diners a Catalunya també em sabria mal que Espanya no destinare més diners a millorar les infrastructures a Catelunya.

    Ara quan vage a Castelló per Nadal a veure si em poso al dia en el tema Estatut perque estic un poc perduda…

    Una abracada!

  4. Alícia: Sí, és que em fa molta ràbia com està anant tot i com se’ns tracta només per ser catlans… Creu-me que fa un parell d’anys no era especialment independentista (era anti-Aznar hehe)

  5. Jo com el meu marit, a millorar els serveis. Si no paguem impostos, no podem donar serveis, o sigui que l’opció A no em serveix. I el fonamental és el tema de gestionar els recursos propis, sobretot si estudis de gent no independentista (cambra de comerç, per exemple) demostren que la inversió en infraestructures a Catalunya no té res a veure amb la de Madrid, per posar un exemple. I això lliga em el teu post anterior, ens queixem de la sanitat i hi ha casos d’escàndol, però en general crec que hem d’estar bastant contents. Com a mínim tots podem anar al metge, no?

  6. Irene: Estic d’acord amb tu! I imagina’t si tots els diners que arribem a pagar es quedessin al nostre país, la de serveis que podríem tenir!!!! I com millorarien!

  7. Hola, algún em podria explicar aixó.

    Salari net eliminant el dèficit fiscal (nòmina catalana): 199,66 €

    Espoli mensual per a la teva nòmina: -1.044,50 €

    Espoli anual: -14.622,96

    No acabo de entendre molt be com funciona, aixó vol dir que em roben 1.044€ cada mes?

    Gracies

Deixa un comentari

