Latin corner

Imatge “gangsta” trobada per internet

No sé si heu seguit gaire les notícies aquests darrers dies. L’altre dia es veu que van matar un noi d’origen dominicà en una baralla al carrer a la sortida d’una discoteca llatina de la Zona Hermètica de Sabadell.  El noi, en comptes d’avisar l’ambulància, va fer que els seus col·legues el portessin a casa a Barna, però la seva família, en veure que estava fatal, va avissar corrents l’ambulància. Va morir al cap de poc a l’hospital de ferida de ganivet.

Aquest noi de 19 anys és del meu barri, el Poble Sec.

El meu barri no és especialment insegur. De fet el trobo encantador. És un barri humil, però quan m’hi vaig comprar el pis, ho vaig fer perquè està ben cèntric, al costat de Montjuïc, és tranquil i té molt d’encant.

El barri és una barreja de gent gran de tota la vida, immigrants (sobre tot llatinoamericans i paquistanesos, tot i que també hi ha xinesos) i joves guais que volem viure a la ciutat. Més o menys un terç de cada.

La cantonada del meu carrer amb Blai és el punt de trobada dels llatins del barri. Blai és peatonal i l’artèria principal, ple de restaurants xulíssims. Passis per aquesta cantonada a l’hora que hi passis, sempre hi ha drets, xerrant, uns 20 llatinoamericans, la majoria joves i vestits rotllo ghetto gangsta. Al principi em fotien una mica de por, però al final ja no. Me’ls coneixia de cara i més aviat em semblaven jovenets perduts (no fan pinta ni d’estudiar ni de treballar) que volen imposar, que no res més. Una mica guarros, perquè les papereres no van amb ells, però i prou.

Doncs tela, perquè el nano aquest mort era un dels habituals d’aquesta colla!

Aquesta setmana cada dia, en aquesta cantonada punt de trobada, la comunitat dominicana del barri s’ha dedicat a deixar-hi espelmes, missatges de “No te olvidaremos” i “Forever Tiger”. Quan hi passava al vespre tornant a casa, estaven tots reunits fent una mena de missa rara: resant i bevent cervesa. Semblava vudú. Quan hi passava al matí, t’hi trobaves les brigades de neteja preguntant-se què fer-ne dels grafitis de “RIP Tiger forever” i tots els ciris que havien deixat les voreres empastifades de cera cremada.

Ahir, per sort, ja no hi havia ningú congregat i estava tot net. A més hi devien haver passat els antigrafitis, perquè les parets estaven netes i la cera treta.

I què en penso jo? Doncs vàries coses:

– Jolín, quin perill que corre pel barri, que s’esbatussen a cops de navalla a la mínima de canvi. Que ho facin al seu país!

– Pobra gent, se’ls mor un noi i no tenen enlloc més on ajuntar-se per plorar-ne la mort

– Cal que ho enguarrin tot?

– Perquè l’ajuntament ha trigat 4 dies a netejar?

Anuncis

2 respostes a “Latin corner

  1. Si, jo estic a favor de la inmigració i de la integració i tot el que vullguis. Però han de ser gent treballadora, honrada i que s’adapten a les nostres costums, és molt important!!! Si no em poso de molta mala llet…
    En quant al nen assassinat, una tragèdia, però em pregunto on estàn els pares de tots ells que estàn sempre a la cantonada de ta casa… un salud i que bé que ja tornes a actualitzar el blog! Una abracada

Deixa un comentari

