Li ha arribat el moment

M’agrada l’expressió anglesa “an idea whose time has come”. Hi ha idees que s’estan perllà, pul.lulant, sense que ningú els faci gaire cas fins que, de cop i volta, pataplàs! Els arriba el moment i esdevenen predominants.

Crec que ha arribat el moment de la independència.

Fins fa no gaire jo no n’era, d’independentista. Català sí, esclar. I catalanista, entès en el sentit de voler el millor per a mi i per a la meva gent i per la gent d’on visc, també. Però para de comptar.

Potser perquè també creia en Espanya. Creia que bé, que amb l’Aznar no s’hi podia parlar perquè era l’Aznar i els peperos són molt peperos, però que a  “Espanya” hi teníem cabuda.

Resulta que no. Resulta que cau l’Aznarín que te vi, arriba el ZP el Magnànim, que promet “entendre Catalunya” i vinga a prometre que de complir res de res.

S’ha acabat el bròquil! S’ha acabat la paciència!

Motius perquè ara vull la independència de Catalunya:

  • Perquè patim espoli fiscal: entre el 9 i l’11% dels diners que paguem en impostos no tornen a Catalunya. No hi ha cap altra regió d’Europa on això passi. Solidaris sí, tontos no.
  • Perquè no se’ns respecte: a la resta de l’Estat hi ha catalanofòbia. A sobre que els subvencionem, ens menyspreen. Doncs ja s’ho faran.
  • Portem 30 anys d’intents de diàleg i de fer-nos entendre. Ja n’hi ha prou. És com en els matrimonis: si ho has intentat tot i no t’hi entens, més val divorciar-se, tots dos serem més feliços!
  • Perquè estem perdent pistonada: fa 30 anys érem la regió més rica d’Espanya. Ara som de les mediocres. Estem baixant en índex de desenvolupament humà. No podem atendre les necessitats dels nostres ciutadans: immigrants, pobres, tercera edat, nens, etc. Paguem massa a Espanya i no tenim prou diners per fer-nos càrrec de les nostres necessitats
  • Perquè n’estic fart que la cultura espanyola només sigui i vulgui ser la del toro, el flamenco, lo castizo, y olé. Si culturalment no ens consideren espanyols, doncs fora, home!
  • Perquè el mite que “ens cal ser a Espanya perquè és el nostre mercat” ja no és cert. Som la principal regió exportadora de l’Estat. Venem més a l’estranger que a la resta d’Espanya. I comprem més de l’estranger que de la resta d’Espanya.
  • Perquè la moneda és l’euro; perquè la majoria de polítiques importants vénen de Brussel.les. O sigui, l’important és ser a la UE.
  • Perquè els estats petits funcionen millor: compara Dinamarca, Luxemburg, Finlàndia o, fins i tot, malgrat la crisi que pateix, Irlanda, amb França, Espanya, Itàlia, Alemanya. No hi ha color.

En resum: perquè fora d’Espanya s’hi viu millor.

Què en penseu, de tot plegat? Creieu que faig bé? Creieu que m’he tornat massa radical?

Anuncis

3 respostes a “Li ha arribat el moment

  1. Hola!

    Ai, quin tema més difícil! La veritat és que jo no sé que dir, quan era més jove si que volia la independència però ara ja no sé que dir-te. Sóc de les que estic a favor del referèndum i de que es pregunte al poble si volen la independència o no, igual que al País Vasc. Això de viure a Suècia i de tenir amigues aquí de tota Espanya m’ha obert molt la ment i si que crec que és possible una convivència, això sí, respectant-nos els uns als altres. És més, m’encanta la idea d’un estat en moltes cultures diferents. El problema és que la política espanyola en general està molt corrupta. La monarquia, això sí, la enviaria a l’illa Perejil en un kit de supervivència! Bé, primer faria un altre referèndum per a preguntar al poble si els volen. 🙂 Lo de que fora d’Espanya es viu millor, no sé que dir-te, segons a on visques…

    Jo crec que fas molt bé en tindre les teves idees i en compartir-les en nosaltres!! Està molt bé tindre inquietuts i no penso que t’hagis tornat radical! Aixo si, el procés d’independència que sigui pacífic, que de guerres ja en tenim prou! 🙂

    Una abraçada

  2. Gràcies pel teu comentari! És que a vegades amb temes d’aquests no sé si mullar-me o no 😛

    Clarament no hi tinc res, eh, contra els espanyols! Tinc molts amic de la resta d’Espanya! Com a tot arreu, hi ha gent fantàstica i gent imbècil.

    Sens dubte, el problema principal és la falta de respecte a les diferents cultures i la falta de voluntat d’entedre les necessitats de l’altre. Parlant la gent s’entén, però cal voler escoltar.

    Certament, passi el que passi, s’ha de fer el que vulgui la gent, sempre amb respecte i amb pau i ordre. Si no, malament! Però vaja, a aquestes alçades no crec que ningú es posi a tirar bombres o a treure els tancs al carrer, no?

    Quan deia això de viure “fora d’Espanya” no em referia a nivell personal, que tens tota la raó, sinó a que Catalunya, fora d’Espanya, viuria millor.

    I, una vegada més, moltes gràcies pels teus comentaris!

    M’encatna que em vagis llegint i vagis comentant! Moltíssimes gràcies!!! 😀

  3. GrÀcies a tú pels teus posts!!! Que m’agrada molt llegir-te! Parlant en la Irene ens feia gràcia que sabiem molt l’una de l’altra. I és que en això dels blogs t’acabes coneixent molt! jeje. A mi fins i tot em sembla que vaig estar en vosaltres a l’arrosseria, jeje.
    Gràcies també perque em llegeixes i m’escrius, que em fa molta ilu!
    BONA NITTTT

Deixa un comentari

