I això va de museus

(Títol en honor d’un dels blogs que segueixo amb regularitat hehehehe ;-))

Diumenge va ser un dia museístic.

Vaig començar el dia al MNAC veient les “Visió d’Espanya” de Sorolla. Les pintures em van encantar. L’home tenia una traça reflectint la llum! Són pintures enormes, tamany mural, que li van encarregar a principis del s.XX per a la Hispanic Society de Nova York. Va recórrer les diferents províncies i va pintar imatges significatives: festes majors, trobades populars, celebracions, etc. Normalment amb gent mudada amb vestimentes tradicionals.

Era sorprenent, per exemple, en el quadre dedicat a Catalunya, veure homes que encara duien barretina!

Els prop de 100 anys que han transcorregut han fet que veiem les festes i robes típiques com una cosa folclòrica, que compres com a souvenir (com les barretines i els trajos de sevillana) o  que, si és per al dia a dia, veus només a la tele en els documentals.

Seguidament vaig anar al CaixaForum a veure l’exposició dedicada a l’obra de l’arquitecte Richard Rogers. Em va encantar: hi havia maquetes del Centre Pompidou de París (que m’encanta), de l’edifici Lloyd’s de Londres o del centre comercial que està construint a Les Arenes a BCN.

Així com el Sorolla el vaig enllestir en 20 minuts, aquí m’hi vaig estar ben bé una hora i mitja, i encara perquè vaig anar rapidet…

Això sí, no aneu al museu un diumenge al matí! Estava pitjor que el metro en hora punta!!!! Aglomeracions pertot arreu, no podies passejar, no tenies espai vital i no podies observar bé res. I a sobre la gent parlant súper alt, que dius “eh, que estàs en un museu!”. El pitjor és que els qui més cridaven i pitjor es comportaven eren els grups de més de 60 anys.

I aquests són els que es queixen de “la falta d’educació” del jovent!!!!????

– Pere, l’has vist aquest? Ooooh es veu, eh, que en sap de pintar el Sorolla!! Veus Pereee, és una processó a Sevilla -el Pere era el seu marit, de 70 anys

– Mariaaaaa!!! Ont és la Mariaaaa??? Mariaaaa vine aquí reina, que t’estem esperant per marxar, vaaaaaa!!! -S’esgargamellava la líder del grup (que segur que havia anat a la perruqueria dissabte per anar al museu ben guapa)

Anuncis

7 respostes a “I això va de museus

  1. Sorolla és un dels millors pintors que conec. Tracta la llum com pocs. Ah, i tens raó amb les visites. El jovent sempre ens emportem la fama de mala educació, poc interès per la cultura, fer escàndol pels puestos… I un be negre!

  2. Eeeeeeeeei això no s’hi val! el meu nòvio fent comentaris a un blog que no és el meu! NO va, ho passo perquè de fet ja parlem de tot a casa i no ens fa falta cap blog (ara he quedat bé, no?)

    La de Sorolla la tinc pendent, i l’altra no sabia que la feien. Me les apunto totes dues per la setmaneta de festa que m’espera!

  3. Quina sort,dues setmanetes de festa, que bé q t’ho muntes!!!

    Doncs aprofita i vés-hi entre setmana! 🙂

  4. Quina il.lusió!!!!!!!! Has posat un link al meu blog en l’entrada!! UEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Llàstima que no estigue en Barcelona, sino aniria a aquestes exposicions! Una abracada! PD: Els avis a voltes són els pitjors, sobretot saltant-se les cues…

Deixa un comentari

