Judicis a la gran pantalla

Sempre m’han agradat les pel.lis i les sèries de judicis: amb una bona trama, amb denses investigacions, acusats maquiavèlics, testimonis colpidors… Des del Perry Mason passant per la Ley de Los Ángeles o El Informe Pelícano, La Tapadera, etc.

Dilluns passat vaig veure un clàssic. Dirigida pel Billy Wilder, Witness for the Prosecution (“Testigo de cargo” a Espanya) em va encantar compta amb la Merlene Dietrich,  el Tyron Power i el Charles Laughton. La Dietrich fot un paperàs.

És entretinguda, amb tocs d’humor i el final un pèl adivinable (suposo que és el que té que sigui de fa 51 anys) però tot i així boníssima per gaudir d’una bona estona amb una trama que t’atrapa des del primer moment.

Feia gràcia sentir els diferents accents dels personatges: La Dietrich paaggla amb aksent alemany, jawohl, i el Tyron és americà, tot i que no arriba al texà rotllo Bush/ pato Donald. I el Laughton és anglès BBC, fantàstic.

 

Que per cert, mirant-me la cara de la Dietrich notava un dejavú total…

  

Col.lega! És clavada a la Madonna fa 50 anys, tot i que millor actriu: el mateix rostre inexpressiu, mirada dura, cara d’acer, pell massa fina pels seus 50 anys i posat femme fatal-mantis religiosa.

Tot sigui dit, a mi la Dietrich em posa, em dóna morbillo!!! (Ups, se m’ha escapat!)

6 respostes a “Judicis a la gran pantalla

  1. sí que s’assemblen! Jo “Testimoni de càrrec” la vaig veure un dia que estava malalta i vaig haver de fer llit tota la tarda, crec que la feien al 33, però ara mateix en tinc un record borrós, segurament per culpa de la febre 😦

  2. Osti sí, amb la Jessica Fletcher!!!

    (tinc un amic, el C., q la seva mare és clavada clavada!!!! I a ell li fa una ràbia!!!!)

  3. Una gran actriu, sense dubte, cèlebre per tenir les millors cames de Hollywood. Diuen que era lesbiana.

    Quan va tornar a Alemanya des dels Estats Units, la gent la rebia com una traïdora. Una cosa és que fugis del teu país, per guanyar-te més ve la vida, perquè et sembla que tothom s’ha tornat boig amb això del nazisme, cosa que és molt lícita, i l’altra molt diferent és que vagis a animar les tropes dels que bombardegen els teus connacionals. Per això no m’acaba de caure bé.

Deixa un comentari

