La gota malaia

La gota malaia és un dels sistemes de tortura més efectius que existeixen, i dels aparentment més inofensius.

Es tracta de deixar caure damunt del cap del pres aigua gota a gota. Al començament, una gota d’aigua no li fa res: no fa mal, és ben inofensiva, és res, ínfima. Però al cap de 10 hores de notar damunt el teu crani una gota darrere una altra, s’acaba fent insuportable, insufrible i el pres acaba confessant el que calgui.

El trobo un sistema altament enginyós perquè demostra que, si fas una cosa insignificant, però amb regularitat, al final aconsegueixes objectius aparentment insuperables.

 

Per què començo aquest post parlant de la gota malaia?

 

Doncs perquè sempre tinc una llista immensa de coses que vull fer, i m’hi poso a saco un dia, però al final no aconsegueixo res. O bé de tantes coses que hi ha,  se’m fan una muntanya i m’estresso abans de començar.

El tema és que vull estudiar cantonès, alemany i japonès. A més, la meva profe de reiki m’ha demanat si li puc traduir un llibre de l’anglès. I m’he proposat publicar 5 posts a la setmana. Si em poso rotllo obsessiu amb una sola cosa durant tot un vespre, posa pel cas, acabo cansat, fart i sense ganes de tornar-hi en les properes 30 setmanes, però fent-me mala sang perquè em vaig autodient “Òscar, no has fet X, tampoc no has fet Y. Però que gandul que ets! Ets un improductiu!

Ahir se’m van obrir els ulls.

Vaig veure la solució.

En comptes d’això, és millor dedicar poqueta estona a cada tasca, però fer-les regularment. Per exemple: En compte de pretendre estudiar japo 4 hores seguides un cop a la setmana (se’m farà impossible i ho ajornaré again), proposar-me d’estudiar-ne 1 hora i prou, però 2 cops a la setmana.

I el mateix amb la resta de coses.

Per tant, ahir vaig estudiar una horeta i quart de japonès. Avui en tornaré a fer una miqueta més.

Demà em ficaré també amb el cantonès i l’alemany.

I anar fent.

D’entrada sembla que facis menys. Però estic segur que, al cap de tres mesos, hauré assolit resultats altrament impensables.

(O això espero! :-))

Anuncis

5 respostes a “La gota malaia

  1. hola! a mi em passa igual, sempre vull fer moltes coses (anar a veure tal, llegir, veure pelis, estudiar anglès, cuinar, esport, passejar…) i al final no acabo fent casi res o sempre el mateix… i m’estic cansant ja de ser tan gandula! jo tb em vull proposar algo paregut i sobre tot per a aprofitar més el cap de setmana. Besets!!

  2. Sabéu el que heu de fer? Jo ho he fet i per lo menys uns mesos ho acompleixo. Heu de fer un horari. Com el que feiem quan anavem a l’escola. De 9 a 9:45 mates, de 10 a 10:45 llengua, etc.. Ja sé que sone molt suec, però si que funciona. Jo m’he fet un i l’he penjat en front de l’escritori. I Óscar está bé lo de repartir-te les hores durant la setmana perquè 4 hores de japonés seguides deuen de ser mortals… Una abracada! Per cert lo de la gota malaia no ho coneixia i quin mal rotllo!!

  3. Alicia: No et pensis, ja ho havia provat, aixè de l’horari… el problema és que era tan meticulós, que al final es tornava agobiant i decidia passar-ne olímpicament 😛 Em revelava contra l’ordre autoimposat hehehe Diguéssim que era auto-anarquista hahahaha

Deixa un comentari

