Feisbuc

Vas pel carrer i sents una conversa: “Pos sí tia, jo ja li vaig dir en el Facebook, ara si no se n’entera no és culpa meva”.

En el metro, dos que parlen: “I ara som amics del Facebook”.

Al gimnàs: “Eh, pues lo convoco por el Facebook y apuntaros todos, eh! Que se apunte mucha gente!”

Que dius: pesats amb el fesibuc home!! Sí, jo tinc compte aml feisbuc, i hi tinc molts amics, però cal? Bbbf sembla com si, de cop i volta, tot passi pel feisbuc!!

Entenc que el Facebook és una xarxa social on tothom estableix relacions amb amics, coneguts i retrobats (molts i de curiosos) i que esclar, un cop hi ets, hi convides gent i es va fent una bola de neu… però caldrà veure quant dura el seu creixement exponencial.

Vosaltres, què en penseu, del feisbuc?

Anuncis

6 respostes a “Feisbuc

  1. Ai, el facebook, és una relació “amor-odio” la que tinc. A mi el que em fa gràcia és que a Suècia va arribar fa dos anys! I és ara quan es fa famòs a Espanya. A mi em sembla massa per a la carabassa. Jo també tinc comte. I per a cotillejar va bé, però en fi, no sé si a mi m’agrada que em cotillejen el que faig jo…jeej, no sé si m’explique. Els meus amics són amics igualement i no necessite el facebook per a comunicar-me amb ells. I els demés doncs mira, ja et dic, per a cotillejar. I ademés, hi ha gent que jo no voldria que foren “amics” meus pel facebook però que em done palo no admitir-los… Crec que s’ha exagerat massa, però com que no és obligatori, cada un que l’utilitze si vol. Aquí en Suècia ja està passant un poc de moda, aixís és que jo crec que passarà el mateix en Espanya dins d’uns anys…

  2. Hola Òscar,
    Jo estic totalment d’acord amb l’Alicia, jo també m’el vaig fer fa un parell d’anys, quan ningú sabia ni que era i ara és el boom, per cert jo també vaig ficar-ne un post fa poc (http://aniwiki.blogspot.com/2009/02/facebook.html). Per al meu punt de vista és una mica no ho gastaria per a ficar fotos i quedar amb gent, però bé és una xarxa social, no sé és complicat. Ara he llegit aquesta notícia i encara em dona més raó amb el que jo pensava (http://alt1040.com/2009/02/facebook-cambia-sus-politicas-todo-lo-que-se-publica-en-la-red-social-pasa-a-ser-de-su-propiedad
    ). Bé això és tot. Saludets i que vagi bé el dimars 😉

  3. ai quina rabia! havia escrit un comentari i s’ha borrat! bé, a lo q iba, q jo penso q es divertit per a deixar comentaris, compartir fotos etc.. pero quan les fotos les pot vore tothom i tu no ho pots controlar no… es lo q no mola. seria guai si fos per a grups tancats, xo ara es massa tard xq no pots controlar totes les fotos q la gent penja on surts tu.
    x cert, vos haveu enterat de q google ha creat una aplicació on pots localitzar a una persona en el mapa de la ciutat a traves del mobil??? aixo si q es fort. tenim sort de q estem vivim una epoca en llibertat xo aixo pronte s’acabara i estarem super controlats… ja voreu, tipo ‘1984’… ho deixo caure jeje.

    salut!

  4. Alicia: Hahaha! O sigui que el dfierencial tecnològic entre el nord i el sud d’Europa és de 2 anys! 🙂
    Un dels proveïdors a la meva empresa (venem software) em va dir fa temps que a Europa, qualsevol nova tendència en tecnologia comença el patró d’adopció al UK i Escandinàvia i acaba baixant cap al sud. Els últims països en adoptar qualsevol nova tecno són sempre Espanya, Itàlia, Portugal i França…

    Aniwiki: Jo també tinc compte al feisbuc des de fa uns dos anys, però sense ganes… No ha estat fins ara fa mig any que tothom del meu entorn s’hi ha apuntat i ha començat la “falera feisbuc”.

    Erle: De fet, diuen que segons les lleis de protecció de dades i de la intimitat Facebook és il.legal. Precisament l’altre dia sopava amb uns amics i el tema va acabar derivant cap aquí… La meva opinió és que, em sembla/ em temo, que els conceptes d’intimitat, privacitat, etc acabaran sent adaptats per la realitat que, ens agradi o no, la tecnologia està imposant al s.XXI
    Per cert, sobre “1984”, em sembla que ja hi som de ple des del moment que surts al carrer i deu mil càmeres t’estan gravant, totes les teves dades estan a centenars de bases de dades més o menys protegides i més o menys comercialitzades i el teu banc parla amb Hisenda, pot parlar amb la Seguertat Social, pot parlar amb… per quadrar les teves dades i ho saben tot de tu.
    (Un altra cosa és el que la llei els autoritzi a saber a dia d’avui o, tot i poder-ho saber -com per exemple el frau fiscal- on estableixen el llindar per decidir a partir de on els surt rendible saber-ho i actuar-hi…)
    Aquest, per cert, és un tema apassionant. Podríem escriure’n un post a mitges, un dia, si vols 🙂

    Una abraçada a totes! 🙂

  5. Per cert, aquí a Suècia si per exemple et vols donar d’alta en una companyia de telèfons o en una subscribció a una revista et miren el teu historial per a veure si alguna volta t’has deixat de pagar una factura. I quan una empresa sol.licite aquesta informació t’arriva una carta que diu “fulanito ha requerit veure el teu historial”. A mi una volta se’m va oblidar pagar una factura i ho vaig passar molt malament perquè ja em pensava que m’havien ficat a la llista negra de Suècia!! Ai, quina por!!!
    a mi això de qu em ontrolen per càmeres i lo que diu Elena em done molt mal rollo!
    Besets

  6. hola! a mi el tema tb m’agrada, sobre tot xq si tenen moltes dades sobre nosaltres voldran influir en els nostres hàbits, gustos… consum! qui? les marques etc… a part de tindre un control absolut sobre tot el q fem i aixi classificar-nos com a un objecte mes. ai!

    quan estava d’erasmus fa 2 anys a anglaterra la febra per facebook acabava de començar i ja s’estava passant la de myspace. ara se q hi ha un altre portal q es diu vimeo per a compartir videos. la febra de fbk passara, es massa empalagòs, ja inventaran algo nou.

    bsetsss

Deixa un comentari

