Deutsch zu lesen

Em sembla que fa uns dies ja vaig avançar que havia decidit treure la pols al meu alemany, que tenia totalment oblidat i ple de pols en un calaix del sòtan. 

El primer pas ha sigut llegir-me “Erzählungen“, un recull de 4 contes del Hans Fallada per a estudiants d’alemany. Un llibret d’aquest del plan “lectures simplificades” o ‘early readers’ com de quan aprens anglès, però en alemany.

Vist que me n’he sortit millor del que m’esperava, he decidit llençar-me a la piscina:

– L’altre dia amb la Dawn va anar de compres de nadal a la Fnac i em vaig autoregalar una novel.la (de debò, nopas  simplificada!!!) tipus thriller. No en puc donar detalls, perquè encara que me la regali me la cagarà el tió o portarà el Papà Noel (encara està per veure) i ha de ser una sorpresa. Hahahaha 😀 Però sí que la vaig estar fullejant i el llenguatge semblava prou fàcil.

– Ahir vaig nar a la llibreria alemanya Fabre de la Rambla Catalunya i em vaig comprar una altra novel.la del Hennig Mankell, “Vor dem Frost” (“Abans de la gelada” en català). No havia llegit res d’aquest autor, sabia que era molt famós, però em feia mandra. De fet, el vaig comprar pq em pensava que el Mankell era alemany, però m’ha resultat ser suec, com Ikea o Roxette. Ves per on, tu!

Així doncs, el plan per aquest capde inclou llegir aquest llibre del Menkell. Algú n’ha llegit res? Està bé? Creieu que el seu llenguatge em resultarà assequible, en alemany???

A veure, no em faig il.lusions, sé que necessitaré el diccionari al costat, però és un bon desafiament! I mola!

Anuncis

3 respostes a “Deutsch zu lesen

  1. Eigentlich habe ich Keine Idee… però buscava una excusa per veure si encara puc escriure una sola frase 😀

    Felicitats. Gran decisió!!!

    I MOLTS ÀNIMS.
    Per cert… ich möchte Dir wiedersehen…….

  2. Lo de autoregarla-se coses és lo millor… et lleve la mala conciència de comprar-te coses així per així… jeje, com deia la de Pantené ” Porque yo lo valgo”

  3. Laurinha – Pos a veure si ens veiem! Digue-m’ho quan baixis a BCN! 🙂
    Espero que et vagi tot molt bé!

    Alicia – A més, lo bo de l’autoregal, és que segur que t’agrada! Hahaha 🙂

Deixa un comentari

