Mantenir el contacte

En l’era de la comunicació, molts cops la sobrecomunicació equival a soroll. Tot i això, les vies per estar en contacte amb el teu cercle proliferen. En el meu cas:

– Presencialment: el típic quedar per sopar, per prendre algo, per berenar, per nal cine… El problema és que com més amics tens i més dispersos geogràficament estan, més difícil és quedar sovint amb tothom.

– Per telèfon: sobre tot el mòbil i, en gran percentatge, per SMSs

– Xat i messenger: Me n’agrada l’eficàcia del poder xerrar en temps real amb algú altre mentres treballes, però cada cop em molesta més. Em distreu.

– Email: Pràctic per coordinar-te amb amics i intercanviar idees i muntar projectes quan no cal una resposta immediata. Cal saber-lo dosificar.

– Blog: Això sí que em mola! Em premet expressar idees i comentar la meva vida. És com un diari íntim, però obert a tothom. Es converteix en bidireccional quan els lectors deixen comentaris als meus posts. A més, actualment les meves subscripcions RSS a tot un reguitzell de blogs de temàtiques i persones diferents, són la meva principal font d’informació (fa un parell de mesos que no consulto els mitjans de comunicació de cap tipus [això seria un altre post]).

-Facebook: soroll, soroll, soroll! Diuen que crea addicció. No és el meu cas. La meva última incorporació, i bastant a contracor meu! T’apareixen amics com a bolets que ni coneixes de res, et comenten xorrades i tal, però separant el gra de la palla, és una altra manera de mantenir un contacte bastant dinàmic amb una sèrie de persones que sí que t’importen: veure’n fotos, deixar-los missatges… No està pensat per grans parrafades, sinó per comentaris breus, dinàmics i multimèdia.

Hi ha d’altres eines que ja ni m’interessen, com Twitter (per informar en temps real de què estàs fent en cada moment), etc.

Anuncis

2 respostes a “Mantenir el contacte

  1. Lo del facebook no m’agrada gens, jo crec que molt va de cotillejar a gent que ni te van ni te venen. A mi el blogg m’agrade molt!!! I la veritat és que si que s’adeprenen coses de les que escriuen els demés

Deixa un comentari

