Nina Simone

Els meus lectors habituals sabreu que, de tant en tant, m’agafen atacs de plaer. Plaer del que et fa estremir i posar-te els pèls de punta i que notes com una corrent elèctrica recorrent-te tot el cos. I no parlo de quan estàs fent l’amor.

En aquest cas en concret, parlo de música.

Ahir vaig descobrir la Nina Simone.

Vaig veure’n un comentari en un dels meus blogs habituals i vaig dir “ai, doncs ho escoltarem”. I la primera cançó que vaig sentir em va agradar però no matava, pel meu gust.

Però YouTube és fantàstic i vaig seguir sentint les cançons que em recomanava de la Nina Simone i en vaig trobar algunes que em van tocar l’ànima:

Please don’t let me be misunderstood

Brutal el

“Well Im just a soul

Whose intentions are good

Oh Lord, please dont let me be misunderstood”

Here comes the sun

My baby just cares for me

(aquesta ja la coneixia, però just the same)

 

Es veu que la Nina Simone, de formació, era pianista clàssica, però va acabar fent aquesta barreja de souls, jazz, blues amb uns arranjaments excel.lents. A més, com denota algun dels vídeos anteriors, va ser una activa combatent per la igualtat de drets dels negres als EUA dels 60s.

(Que dius, Espanya va ser una dictadura fins al 1975, però és que a l’autoanomenat ‘país de les llibertats’ el 20% de la població no va tenir garantits els seus drets en igualtat, com ara el dret al vot, fins el 1965, només 10 anys abans. Et fa posar les coses en perspectiva!)

 

Anuncis

Deixa un comentari

