Recepta de sushi

Sí, com deia en el post anterior, ara em llevo ben d’hora al matí per aprofitar el dia i fer coses.

Com ara què? Esmorzar sa i consistent, planxar, plegar roba, cuinar, llegir, escoltar música, sortir al balcó a mirar com es fa de dia… No sé, quan porti més dies fent-ho ja publicaré un inventari d’activitats matinals. 🙂

Avui he, bàsicament, cuinat. M’he fet l’esmorzar i m’he fet sushi que m’he posat en un túperware i m’acabo de fotre ara per dinar.

Era la primera vegada que en feia jo sol i m’ha quedat de conya!

Per aquells que us pregunteu si el sushi és difícil o laboriós de preparar, tinc la resposta: No gens!

L’arròs, com veurem tot seguit, es bull en 3 minuts. El que sí que té el sushi és que és creatiu: hi pots ficar el farciment que vulguis, fent combinacions de colors, de textures, de sabors… I esclar, com més et compliquis la vida, més pitjor.

El sushi de pollastre d’avui he tardat en total, 30 minuts.

Ingredients:

– 1 got d’arròs (jo el faig servir del llarg)

– 1 quart d’alvocat

– Mig cogombre

– Sèsam (optatiu)

– maionesa light (optatiu)

– 3 algues de sushi (“sushi nori”; la venen als súper asiàtics i a d’algunes botigues especialitzades o delicatessens). És el més car de tot, però no és car.

– 2 cullerades soperes de vinagre d’arròs. També el pots trobar als mateixos llocs que l’alga o a supermercats grans.

– Mig pit de pollastre

– 1,5 gots d’aigua

Aclaració:

Normalment, a les receptes de sushi, l’arròs s’hi diu que ha de bullir durant mitja hora o més, tapat d’una certa manera, etc. El motiu és que ho indiquen per fer-ho amb olla normal.

Com que jo sóc míster ràpid i estic enamorat de l’olla a pressió, doncs és el que he fet servir i el que explicaré.

L’olla a pressió/ exprés/ ràpida (no sé la diferència) permet reduir el temps a només 3 minuts.

Preparació:

És essencial rentar l’arròs per treure’n tot el midó.  Jo el col.loco a l’escorredora i el vaig rentant, sota l’aixeta amb pressió mitjana, durant uns 3 minuts. Veureu com l’aigua surt blanquinosa. És el midó. Un cop ja no en surti, pararem.

A continuació posarem l’arròs a l’olla pressió, hi abocarem el got i mig d’aigua i les dues cullerades soperes de vinagre d’arròs, que li donarà un gustet dolcet i lleugerament àcid. Les dues cullerades són només una indicació. Amb el temps, ja sabrem si el volem amb més vinagre o menys.

Tanquem l’olla i la posem a foc alt. Quan faci el xiiiuu típic, abaixem al mínim el foc i comptem 3 minuts. Al cap dels quals apaguem el foc. Mentre sentim soroll a l’olla, no la toquem ni l’obrim.

Mentrestant courem mig pit de pollastre a la planxa. No cal salar-lo. Jo l’he fet a la planxa a foc ben alt. Quan estigui torradet de cada banda, el treurem i amb un ganivet, tallarem el pit en tires estretes.

També tallarem en tires estretes i allargades el quart d’alvocat.

El cogombre no el pelarem. El tallarem per la meitat longitudinalment i cada meitat la tallarem com si féssim juliana longitudinalment, de manera que cada tira tingui la pell, la carn de continuació i les llavors del mig. Les llavors les treurem: només ens interessa la pell i el centímetre aprox de carn.

Un cop ja poguem obrir l’olla a pressió, agafarem una làmina d’alga i la col.locarem sobre l’estoreta d’enrotllar sushi. Aquesta estoreta és una ajuda, no és imprescindible. Si no en tenim ni en volem comprar, pas de problem: haurem d’anar més amb compte en enrotllar però això és tot.

Sobre l’alga hi empastifarem l’arròs. Veureu que, en no tenir el midó, queda molt enganxifós. Perfecte, d’això es tracta! Amb una espàtula o amb les mans l’escamparem per l’alga de manera que tingui un gruix aproximat d’1-1,5cms.

Fins aquí és lo bàsic feu el farciment que feu. A partir d’ara ve el que és específic d’aquesta recepta:

Si voleu, damunt de l’arròs hi podeu escampar una mica de llavors de sèsam. Li dóna un toc saladet i cruixent molt agradable. Altres opcions són no ficar-hi res, ficar-hi tahina, pipes, etc.

Al centre de l’alga hi posarem, fent una tira llarga de punta a punta, les tires de pollastre, d’alvocat i de cogombre. Si volem, hi podem afegir una mica de maionesa (no és tant pel gust si no perquè queda més melós).

Amb cura i apretant perquè no es desparrami, enrotllarem l’alga de manera que la tira de farcit quedi al mig. Si teniu l’estoreta d’enrotllar sushi és més fàcil, però tampoc no és cap garantia. La manera de fer-ho és: mentre amb la mà vas enrotllant, amb les puntes dels dits vas prement “endins” la xixa perquè no se’ns desescarxofi tot.

Un cop enrotllat, ho premem amb la mà perquè quedi ferm i jastà.

Si voleu ho podeu tallar (amb un ganivet afilat que anirem rentant periòdicament perquè no quedi enganxifós). I si voleu us ho podeu deixar tot tipus ‘canuto’ o, com vaig veure que n’hi deien a Austràlia, “hand-roll sushi”.

Perquè us en feu una idea, les mides indicades donen per fer 3 rotlles. La mida per a un segon plat és entre un i dos rotlle per persona segons si ho acompanyem d’alguna cosa més contundent o d’una amanideta lleugera. A mi els tres rotlles m’han servit de plat únic.

Ah, es recomanable banyar-ho amb salsa de soja a mesura que t’ho vas menjant!

Esclar, un cop ja saps com fer-ho, et pots inventar deu mil receptes i opcions, incloent-hi, certament, amb peix cru… O fer-lo amb més o menys arròs, amb arrossos de diferents tipus, etc.

Disclaimer: De debò, així per escrit sembla molt més complicat del que és en realitat! Jo m’hi he estat, de principi a fi, mitja hora, només!!!

Anuncis

4 respostes a “Recepta de sushi

  1. ei, ho pintes tan fàcil que en fas venir ganes i tot! M’encanta el sushi i mai m’he atrevit a fer-ne però ara ho provaré! Gràcies!

  2. Núria:
    Gràcies per entrar al meu blog!
    Sí, prova-ho, que ja veuràs que és ben fàcil i divertit!
    Ja m’explicaràs com t’ha anat!!! 🙂

  3. Bé! ja ho he provat! he de dir que de gust no està malament però la presentació m’ha quedat una mica xurro… deu ser que necessito més pràctica enrotllant 🙂 Ho seguiré provant…

  4. Núria:
    Bueno, si de gust t’ha agradat això és el principal!! Ara només cal anar practicant la presentació i provar més variacions de gustos i ingredients! Ja m’explicaràs!
    Una abraçada! 🙂

Deixa un comentari

